Velkommen i Vallensbæk & Helligtrekongers Kirke.

"Kirke for dig og mig" er din indgang til kirken og sognet; når du vil have dit barn døbt eller konfirmeret, når du vil giftes eller når nogen er gået bort.

Her kan du få svar på mange af dine spørgsmål. Har du brug for en bestemt kirkelig handling, kan du klikke dig videre i topmenuen på siden.

Gudstjenester

Den første søndag i måneden er der højmesse i Vallensbæk Kirke, mens alle øvrige søndagsgudstjenester (højmesser) afholdes i Helligtrekongers Kirke. Øvrige gudstjenester planlægges i Vallensbæk Kirke efter behov. Juleaftensdag foregår alle gudstjenester fra Helligtrekongers Kirke.

Dåb

Ved højmesser i Helligtrekongers Kirke indskrives maksimalt to dåbsfamilier, mens der ved dåbsgudstjenester om lørdagen indskrives tre (max fire) dåbsfamilier.

Der planlægges dåbslørdage i såvel Vallensbæk Kirke som Helligtrekongers Kirke. Der indskrives som regel ikke dåb på søndage med tjenester udelukkende i Vallensbæk Kirke.

Konfirmationer foregår fra Helligtrekongers Kirke.

Vielser/velsignelser

Vielser og velsignelser afholdes i den kirke, som parret måtte ønske. Par, der forventer mere end 70 gæster, anbefales dog at lade vielsen foregå fra Helligtrekongers Kirke.

Bisættelser/begravelser

Af hensyn til arbejdsmiljøet og for at skåne Vallensbæk Kirke anbefales det at benytte Helligtrekongers Kirke.

Kontakt os endelig

Du skal som udgangspunkt kontakte kirkekontoret for, at få en aftale om den kirkelige handling du ønsker og en samtale i den forbindelse.

Vallensbæk & Helligtrekongers Kirke

Kirkebakke Alle 9